Alla inlägg under maj 2013

Av Linda Karlberg - 18 maj 2013 16:32

Vet att det ar ett tag sen jag bloggade sist. Har haft mycket bollar i luften. :) I dag är en sådan dag då jag bara njuter. Fint soligt majväder med ca 25 grader varmt och jag jobbar kort dag på jobbet. Slutade kl 16. Så skönt! I dag har gubben startat grillen så det blir grillad kycklingfilé och potatisgratäng samt sallad till middag. Så jäkla gott! :)

Känns så skönt att värmen äntligen kommit. Vintern var så jäkla lång tycker jag, trodde aldrig att den skulle ta slut. I morgon blir det jobb hela dagen 7-21. Men det i i morgon det. Nu ska jag passa på att njuta och bara vara. :) Mår såå gött nu!!   

Av Linda Karlberg - 9 maj 2013 19:39

Har fått börja gå hos kurator nu och rensa ut lite ur min ryggsäck. Känns så skönt! Helt sjukt hur mycket ur ens tidigare del i livet påverkar den man är i dag och hur man utvecklats som person med alla motgångar.


Har en stor längtan nu efter att det äntligen ska bil semester dax. Längtar så in i ner till mina gamla hemtrakter till min familj. <3 Sakar min pappa (som jag ser han fast utan blodsband.) och mina syskon så mycket. Speciellt min stora syster. <3 Hon och hennes familj har alltid en stor plats i mitt hjärta. Ska bli kul att åter se dom och mitt gamla barndomshem där jag och en av mina systrar lekte mycket som barn. :) men snart kommer jag ner. Im on my way, home sweet home!!     

Av Linda Karlberg - 6 maj 2013 12:26

Har varit på lägenhets visning kl 10 i morse. Jätte fin var den. Underbar planlösning och så underbart med ett eget sovrum med sovrumsdörr att stänga om sig. Stort luftig vardagsrum. Vi står nu som nr 6 i kö till lägenheten. Hoppas hoppas!! Nu blir det snart en tur till Ica och handla. Ska baka tårta till Nicklas som fyller "gubbe" 30 år i dag. :)

Nu blir det efter det bara att njuta av min 2 dagars ledighet! :D

Av Linda Karlberg - 5 maj 2013 21:15

Söker just nu lägenhet för fullt en 2,a vore skönt börjar bli ganska less nu på att bo så trångbott i våran etta gubben, jag och katten. Helst skulle jag även vilja att den låg på bottenplan så jag fick en altan i alla fall. Hmm.... Många krav man har men tycker inte jag är direkt så inrutad. Hahaha. Jo och så klart ska den ligga hemmavid och nära till jobbet mitt så klart. Så fortsättning följer..

Av Linda Karlberg - 2 maj 2013 21:00

Vart en lång och härlig sov morgon som start på  dagen i dag. Såå skönt när man sovit lite dåligt några nätter. :)

Sen har jag varit hos kuratorn och rensat huvudet och tömt lite ur min stora ryggsäck. SKÖNT! en vart det tvätt och fika med en av mina närmaste vänner. Sen medans tvätten gick så tog vi en lång promenad i vårt vackra Söråker på elljus spåret i den underbara naturen. Sen efter tog vi och gick och handlade lite sallad till lunch/middag. Super gott! Sen har dagen bjudit på många goda skratt och en hel del planering har gjorts. Snart dax för tjejkväll tänkte vi. :) Eller kärringa ting som man också kan kalla det! :D


Av Linda Karlberg - 1 maj 2013 16:54

Känns så jäkla gött att vara tillbaka på jobbet igen samt att håret vart så fint! :) Känner mig som en ny version av mig själv. :) I morgon ska jag på mitt första kbt möte med kuratorn. Blandade förväntningar kan man väl säga. Ska bli skönt att få hjälp med den mentala biten. Kan bara konstatera i alla fall att få komma tillbaka till jobbet har hjälpt mig mycket! Har några av världens bästa arbetskamtater. Älskar er gänget!   


Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards