Alla inlägg under februari 2015

Av Linda Karlberg - 26 februari 2015 09:36

Idag är det dax igen för möte med min psykolog. Kbt terapi för min panikångest. Och även få lätta på ryggsäcken. Har lärt mig att det är det bästa som jag kan göra. Har slutat bry mig om människor som bara sårar och suger energi. Har lärt mig att skriva av mig när jag mår dåligt. Skriva brev till dom som gjort mig illa. Jag skickar dem aldrig men på så vis kan jag släppa det och må bättre.
Önskar er alla en riktigt trevlig Torsdag. ?

Av Linda Karlberg - 23 februari 2015 20:35

För några betyder du mycket. För några betyder du allt. Den känslan av att vara omtyckt av någon är värmande för hjärtat. ? Tacksam för att du finns i mitt liv. Tacksam för att jag får finnas i ditt. Sann godhet och värme 2 vänner i mellan behöver ingen ålder. Tillägnad en mycket speciell person i mitt liv. ?

En dag med blandade känslor. Tacksam för att jag tar vara på mitt liv och de som finns i min närhet. ?

Av Linda Karlberg - 22 februari 2015 15:39

Har nu landat efter en toppen helg med bästa Ljustorpskören. :) Har haft den roligaste upplevelsen på egen hand på länge. Bara att jag vågade jag med  min klumpighet, panikångest och ja framförallt min scen skräck!


Är som sagt var  nästan 7 år sen jag uppträdde tillsamman med kören i Landskrona inna jag flyttade upp 2009. Kan sammanfatta helgen med 5 ord.  

Nervositet, glädje, gemenskap, musik och skitkul!

Längesedan jag skrattade så mycket tillsammans med andra som har samma intresse som jag för musik och samman hållningen är toppen med tanke på ur stor spridning det är på åldrar och talanger i denna härliga skara av medmänniskor.  Detta är det roligaste jag har gjort sen jag drabbades av panikångest. Tidigare och även fortfarande

ibland tycker jag det är jobbigt att vistas bland mycket folk.

Då det lätt kan utlösa en panikngest attack. Men detta är ett härligt framsteg som jag trivs mycket bra med.

Trivs så bra i kören med gänget.  Att det skulle ta så många år innan jag sparkade mig i röva och kom iväg till körövning. Nu vill jag bara fortsätta! :D   Tackar bästa gänget för denna helgen så ses vi igen den3/2 efter en veckas välbehövd vila. <3 Ni är bäst! <3


 Förberedelser inför första föreställningen i Fredags.        




Av Linda Karlberg - 18 februari 2015 11:06

 Tiden går så fort. I dag är det redan 1 år sedan min svärmor hastigt togs i från oss.  Vi saknar dig så mycket!

Det känns så konstigt att det redan har gått ett år. Mycket har hänt sen du lämnade oss. Mycket gråt, skratt och sorg. Känner själv att jag växt som människa samtidigt som tomrummet efter dig aldrig kommer kunna fyllas.

 Jag är mer rädd om mina närmaste. Mån om att berätta för dem hur mycket det betyder för mig.  


Samtidigt som jag kämpar med min panikångest och utmattningssyndrom. Min vision om att snart kunna börja arbetsträna istället för att prova jobba igen och ta allt i min takt.  Att inte vara rädd att prova och våga.  Sen i slutet på januari är jag med i Ljustorps kyrk och hembygds kör. Musik som jag alltid har haft varmt om hjärtat.  Jag trivs som fisken i vattnet.  I helgen ska vi ha revy/konsert i Ljustorps hembyggs gård med andra ord kallat Jubel i bushen.  Det känns kul och pirrigt på samma gång. :D 


Samtidigt som detta år har varit tufft så har det fört med sig en del positivt också.   Så jag är glad att jag lyckas ta upp kampen om att må bra och att tillåta mig må dåligt, bara va och gråta ut när tårarna kommer.



 

Jag saknar dig.   

 

 

   






Av Linda Karlberg - 12 februari 2015 15:05

Hej hopp!

I dag har jag en dag då jag kände för att baka. Baka för mig är som en terapi då jag ibland inte mår så bra. I dag vart det  kardemumma bullar samt att jag efter jag ätit lunch tänkte ge mig på att baka en regnbågs kak. Får se hur det gå.  :)  

Av Linda Karlberg - 8 februari 2015 19:55

Har dejtat tvättstugan idag. Alltid lika skönt att ha rena kläder.
Sedan har jag lagat den godaste maten på länge. Benfri kotlettrad med pressad potatis, sås och sallad. Mmmumms! :-D Så enkelt och så gott.

Gjorde en enkel marinad på 2 vitlöks klyftor, honung, rosmarin, soja, grillkrydda, rapsolja och lite flytande margarin. Blanda och in i en stekpåse tillsammans med en benfri kotlettrad. In i ugnen på 200 grader i 70 min. Helt enkelt underbart!
Nu väntar utfodring av mattes älskling. Sen bara mysa med mina pojkar. ? Trevlig Söndag kväll önskar jag er alla! ?

fet text Älskar att ha mattes plutt i knät. ?

Dagens goda middag benfri kotlettrad med pressad potatis, sås och sallad. Mmmumms! :-D

Av Linda Karlberg - 7 februari 2015 18:59

Helgen har börjat bra med gårdagens trevliga besök hos en av mina närmaste vänner och hennes lilla prinsessa. Tack för att du finns gumman! ? ? Ses snart igen.
I dag stod det bowling med la familja på schemat. Inte så ofta som vi kan samlas men lika roligt varje gång. Nicklas vann i vanlig ordning men vad gör det. Får väl bli en dubbel dejt på bio framöver.
När vi kom hem var Eddie lycklig i dubbel bemärkelse. Valet av middag som blev grillad kyckling (älskar Icas grillade kyckling! ) med potatissallad och sallad. Alla tres stora favorit. Mmmumms! Nu väntar lite lördags mys med mina pojkar framför melodifestivalen.
Trevlig lördag på er alla önskar familjen Karlberg. ?

Av Linda Karlberg - 7 februari 2015 18:50

Vill bara säga grattis till Landskrona BoIs som i dag firar 100år. Jag har följt BoIs så länge som jag kan minnas. Var med Pappa på min första fotbolls match när jag var 2-3 år. Det är ett lag i fotboll som står mig väldigt varmt om hjärtat. Så grattis på födelsedagen BoIs önskar en av era trognaste supportrar! ?

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards