Alla inlägg under juni 2013

Av Linda Karlberg - 13 juni 2013 21:13

Ja jag vet att det är cirka 3 månader kvar till vi flyttar. :) Men har redan nu börjat fundera på lite nya möbler som jag vill införskaffa. :) En säng till gästrummet ska hämtas i Söberge för 200kr i helgen. :) Även en hylla till det nya badrummet ska  inhandlas framöver samt ett vitrinskåp. :)  Får se vart det hela slutar men roligt ska det bli. :) Även vissa av våra möbler (några skåp) ska putsas upp och målas. :) Fortsättning följer! :D

Av Linda Karlberg - 13 juni 2013 10:26

Sitter och tänker på allt som hänt sen jag bloggade sist.... Vilket är mycket..


Lite positivt först :

 Vi var förra veckan på måndagen  och kollade på en lägenhet en 3,a. Vart förtjusta i den och tackade ja. I Onsdag fick jag ett mail att vi fått lägenheten så det vart fullfart in och skriva kontrakt på Timråbo. :)

Sen ja samma dag egentligen så kom skatteåterbäringen. :)

Sen har jag bokat in lite roliga aktiviteter inför att vi ska åka ner till ljuvliga Skåne. Ska bland annat gå på Fredriksdal och kolla på revy. 

Sen blir det väl lite dagsturer för att visa Nicklas lite smultronställen och så klart besöka mammas grav. <3

Sen ett riktigt vitamin piller var när vi hade planeringsdag med jobbet. Längesedan man hade så roligt. :) Speciellt när vi efteråt åt och drack gott ute på Holmö brygga resten av kvällen och halva natten. :)

Har investerat i en ny kamera inför sommarens roliga aktiviteter. Så se upp gott folk nu e jag tebax med en bättre kamera så ni kommer inte undan! :) 


Lite negativt sist men inte minst:

Har fått 2 tråkiga besked som känns ända in i hjärtat...

Dels har min senaste fostermamma drabbats av lungcancer. Ännu en med cancer.. Vet snart inte hur mycket till jag kan ta.. Vill bara hålla händerna för öronen och bara skrika rätt ut. Känner mig så hjälplös att jag inte kan göra så mycket..   


Sen har min svärmors värden inte sett så bra ut. Cancern har börjat röra sig och vissa viktiga värden ser inte så bra ut.. Känns som ska  det komma något så kommer allt på en och samma gång. 


Eddie har inte heller mått så bra på sistone. Han kräks upp sin mat( Inga hårbollar) Misstänker att han börjat hetsäta. Så har han nu under stor uppsikt. Blir han inte bättre blir det en sväng till veterinären.


Som vanligt i min lilla vardag går saker upp och ner.. Som en berg och dalbana ungefär skulle jag beskriva det. 





Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards