Alla inlägg under januari 2015

Av Linda Karlberg - 24 januari 2015 13:33

Tog mig en tur till stan igår. Dags att fylla på förådet. Tog mig en lunch på stan innan jag åkte till Dollar store. Billigaste butiken jag vet när det gäller hygien artiklar. Blev 900kr fattigare men nu behöver jag inte handlar hygien artiklar,sköljmedel och städ artiklar på ett tag. Men trodde att jag skulle nysa i väg halva dollar store. Har åkt på en jobbig förkylning. :-(
Men med lite vitlök, ingefära och the ska jag nog vara bättre till Måndag då jobbet väntar igen.

En värmande chai latte. Mmmumms!

Gott med lite lunch.

Av Linda Karlberg - 22 januari 2015 16:50

Äntligen har jag tagit mod till mig! På Tisdag hoppas jag att rösten vill som jag vill! Då ska jag iväg till Ljustorp och börja öva med kyrkoköken! :) Som jag har längtat efter att släppa in sången i mitt liv igen. :) Det ska bli jättekul! :)  Så måtte rösten vara med mig!        

Av Linda Karlberg - 22 januari 2015 16:32

Har ni samma problem som jag med den eviga frågan: Vad sjutton ska vi äta i dag?

Tog mod till mig och testade vår elektriska wokpanna.  Det vart wokade äggnudlar med kyckling. Ni ska få receptet av mig. :)


                                        Wokade nudlar med kyckling 4-6 portioner.

' 5 st kycklingfiléer 

'1 st påse wokgrönsaker

' 1 pkt kokosmjölk

' 3 msk curry

' 4 msk fisk sås

' 2 msk soja

' olja till wokningen (använde rapsolja)

' 2  st vitlöks klyftor

'1 dl sweet chill sås

 

                                            Gör så här:

Hetta upp wokpannan till 190 grader och häll i 0,5 dl olja. Skiva upp kycklingfiléerna i tunna strimmor.

Lägg i dessa i wokpannan och stek tills de är genomstekta. krydda filéerna med curry. Häl sedan i kokos mjölken, sojan och fisksåsen tillsammans med kycklingfiléerna och blanda om tills allt är blandat. Häll i wokgrönsakerna och låt de kokas tillsammans med kycklingen tills de är uppvärma. Pressa i 2 vitlöksklyftor och häll i chilisåsen i woken. Låt detta sen koka samman i 15 minuter.  Smaka av och tillsätt mer vitlök eller chilisås om ni vill ha starkare mat.

Smaklig måltid. :)

 

 

 

 

 

 



Av Linda Karlberg - 20 januari 2015 08:32

Sakta känner jag att jag är på väg åt rätt håll. Lite seg och nyvaken men annars är det bättre med mig. Försöker fånga upp de guldkorn som jag ser i min vardag. Längtar tills jag kan beställa hem lite tyger och börja sy. Ska bli jättekul! Musik som spelas flitigt just nu är rock och Melissa Horn
Hennes texter är som honung för själen. Många stämmer som handen i handsken.
År på väg in till stan för min andra session med Kbt för min panikångest.
Trevlig Tisdag på er alla! ?

Av Linda Karlberg - 18 januari 2015 21:30

Har haft en toppen helg för själen med lugn och ro samt härliga promenader i det vackra vädret. Det enda som har varit jobbigt var att jag i fredags höll på att bli påkörd av en svart epa här i byn av fyra ungdomar som satt i framsätet utan bälte. De körde som galningar! Fy sjutton var är föräldrarna? ! Sen vid halv 12 i natt väcktes jag med ett ryck av att någon sköt 4 skott. Det lät som ett gevär/en pistol. Folk är så jävla blinda och döva! Men detta avslutar jag helgen.

Lördagens go fika blåbärs paj och vaniljsås. Mmmumms!

Av Linda Karlberg - 15 januari 2015 20:07

Är inne i en period just nu då jag vill pyssla,inreda, sy och skapa.  Kommer så långt som till att själva grunden finns, en sen blir projekten liggandes. Som just nu känner jag att det skulle vara kul att sy lite egna gardiner, men just nu innan man får pengar så ekar det tomt i kassan. Under tiden vill jag planera mäta och greja, men  vill även göra något nu så att jag inte tappar tråden eller vad man ska kalla det. 

Så snälla ge mig inspiration!  

Av Linda Karlberg - 14 januari 2015 17:29

En tung sten sjönk från mitt bröst när min arbetsdag var över. Den första nu sen jag vart sjukskriven.  Lättad över att vara tillbaka och att det gick bra. En härlig känsla. I morgon ska jag jobba igen. Ska bli härligt att få börja jobba igen. Saknat gemenskapen och mitt yrke som jag trivs med. 

Mötte även en vän som jag saknat så otroligt mycket. En varm kram som vi båda behövde.  Hon har haft det tungt på sitt håll och jag på mitt.  Inga ord behövdes. Så är det när sanna vänner möts.  Tack fina du för att du finns. <3


Av Linda Karlberg - 13 januari 2015 20:52

Förstår inte hur folk kan vara så rädda för allt som är annorlunda. Hur man bara kan gå förbi en tiggare? Vara rädd för att hjälpa en medmänniska i nöd eller tillexempel av en nysvensk bakgrund? Jag blir mörk rädd!! :O

Jag går alltid in och handlar något ätbart och något varmt att dricka när jag ser någon i nöd.
I dag var det en kvinna som inte hittade rätt buss som dessutom inte kunde språket så bra. Vad gjorde jag? Jo jag frågade henne vart hon skulle och hjälpte henne med hjälp av en vän i telefon som tolkade till att hitta rätt buss. Det kändes bra att kunna hjälpa till.
Några hjältar som jag hjälper så ofta jag kan och som jag tycker är medmänniskor med hjärtat på rätta stället är människorna bakom nattkaffe till Sundsvalls hemlösa.
Besök deras hemsida www.nattkaffe.se

Våga vara medmänniska! ?

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards