Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Linda Karlberg - 13 januari 2015 20:52

Förstår inte hur folk kan vara så rädda för allt som är annorlunda. Hur man bara kan gå förbi en tiggare? Vara rädd för att hjälpa en medmänniska i nöd eller tillexempel av en nysvensk bakgrund? Jag blir mörk rädd!! :O

Jag går alltid in och handlar något ätbart och något varmt att dricka när jag ser någon i nöd.
I dag var det en kvinna som inte hittade rätt buss som dessutom inte kunde språket så bra. Vad gjorde jag? Jo jag frågade henne vart hon skulle och hjälpte henne med hjälp av en vän i telefon som tolkade till att hitta rätt buss. Det kändes bra att kunna hjälpa till.
Några hjältar som jag hjälper så ofta jag kan och som jag tycker är medmänniskor med hjärtat på rätta stället är människorna bakom nattkaffe till Sundsvalls hemlösa.
Besök deras hemsida www.nattkaffe.se

Våga vara medmänniska! ?

Av Linda Karlberg - 13 januari 2015 07:43

Inledde gårdagen med dejt med tvättstugan. Någorlunda pigg gick jag till jobbet medans tvätten torkade. Fick mitt 25% schema. I morgon börjar jag jobba lite igen. Ska bli så skönt att börja återgå till vardagen.
Efter lite lunch och hämtat tvätten åkte jag en sväng till en tjej kompis och hennes söta lilla dotter. ?
Alltid lika kul att träffa mina vänner och bara få vara en stund. Ganska underligt igentligen hur mkt vissa är som vanligt i ens sällskap med andra vänder kappan efter vinden. Och att det dessutom är den man minst trodde. Men sagt och gjort. Jag vet vilka mina riktiga vänner är.
Buss strul jo tack! De har ändrat om bussturerna så man nästan måste vara klyven i 2 för att få det att funka. Säger bara Dintur gör om och gör rätt! :-(

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards