Alla inlägg under april 2013

Av Linda Karlberg - 28 april 2013 21:56

Nu är det dax att vända blad och genomgå en förnyelse. I morgon väntar besök hos frissan och mitt första arbetspass sedan jag vart riktigt sjuk. Som jag har längtat! Vet att det kommer bli tufft att börja om på nytt med mig själv men samtidigt att jag kommer lära mig mina knep, min väg tillbaka på mitt sätt och nu vet jag vilket stöd jag har i ryggen. Är så tacksam för allt stöd och support från vänner och arbetskamrater. <3

I morgon börjar min nya vandring.... Fortsättning följer!      

Av Linda Karlberg - 27 april 2013 15:34

Vilken härlig kväll i går med gänget.

Totalt vart vi 14 st töser i min lilla 1,a. :) Själva visningen var bland det roligaste på länge. Alla goda skratt så tårarna rann, vissa mer överförfriskade än andra. (Jag  var nykter såklart på grund av medicin)

Fick en vacker bukett vita rosor och en ask choklad av 2 av mina arbetskamrater. Vart rörd av deras omtanke och fick känna att jag varit saknad samt vilket stöd jag har nu när jag ska återgå till jobbet.

Gudarna ska veta att jag saknat mina arbetskamrater jätte mycket.

Fick lätta mitt hjärta lite om hur jag mår och det visade sig att flera än jag har panikångest. Vart jätteförvånad samt fick tips och trix om hur jag kan avleda ett anfall.

Dom tycker även jag ska berätta om min sjukdom på jobbet så att alla får veta och kan stötta mig. Frågan är hur? 

Att prata om det är inte det lättaste precis. Får lösa det på något vis och ta en dag i taget. Tackar alla inblandade i gårdagens trevliga partaj än en gång för att ni kom. Älskar er ni vet vilka ni är! <3

Gårdagen var verkligen balsam för själev! <3

Av Linda Karlberg - 26 april 2013 10:12

Det är som dom säger sjukdom testar vännen! Vill skicka en stor kram till alla som hört av sig nu när jag blev dålig samt till alla som funnits vid min sida som stöd.   Ni anar inte hur mycket det betyder för mig! Panikångest kan drabba vem som helst, den du minst anar som till exempel dig själv. En tänkvärd tanke i livet. Kommer aldrig bli helt frisk men det kommer sakta men säkert bli bättre. Har nu rätt medicin och stöd så på måndag blir det livat på jobbet igen. Har saknat mina arbetskamrater så in i bombens mycket!       

Av Linda Karlberg - 26 april 2013 09:12

På måndag e jag på plats på jobbet igen! Äntligen som jag har längtat!   

Med rätt mediciner och ta det lugnt samt äta lätt tuggad mat ett tag till så är jag på banan! :) 

Känns skönt att kunna avsluta denna veckan med ett så härligt besked! :) <3




Av Linda Karlberg - 25 april 2013 10:16

Då var det dagen innan dagen som jag längtat länge efter.    Bara lite små ställen som behövs städas och saker som som måste inhandlas. Sen självklart måste jag plocka fram outfiten ur garderoben på vädring. Men annars får det bli en dag med småärenden samt lite viktigare saker jag behöver ta tag i. 

Försöker tänka bort alla måsten som gärna snurrar i huvudet i vardagen som disken kan ju vänta, gubben kan faktiskt hjälpa till öppna bara truten och be om hjälp, har Eddie fått mat, vatten och sen får gå ut är han nöjd. Pust man låter som en hönsmamma på avvänjning. 

Har lärt mig den hårda vägen att vila på dagen är inte bra. Fick äta upp det i natt då jag inte kunde sova och fick en jobbig panikångest attack. Det vart bara att kliva upp och dricka en mugg te och lugna ner sig.  Har sedan vaknat i omgångar under natten och mått skit rent ut sagt. Säger bara värsta natten på länge.   

LR

Av Linda Karlberg - 23 april 2013 16:35

Är så tacksam att jag har hittat produkter som hjälper mig nu när jag har svårt att äta. Min morgon shake med smak av vanilj kan jag knappast vara utan samt min goda vitaminbomb som ger min start på dagen en extra bost. :) Just nu håller jag på att testa en ny produkt som kom ut  på marknaden för en vecka sedan. en heter mind master och kan hjälpa kroppen hantera stress. Vill ni ha mer information om produkterna så lämna en kommentar. :) 

      


Av Linda Karlberg - 23 april 2013 10:22

Har fått höra att jag har väldigt spretig musik smak. :) Här kommer några exempel på vad jag poppar helst vardag som fest. :) Kom gärna med era favoriter oxå!   





















Av Linda Karlberg - 23 april 2013 10:16

Längtar så väldigt mycket till fredag! Ska då har sexparty/förfest hemma hos mig med mina arbetskamrater. Ska bli jätte kul och trodde inte det fanns så stort intresse.    För min del dock  hlir det alkohol fritt som gällr på grund avmin medicinering men samtidigt vad gör det? Det är sällskapet som räknas. Tycker jag behöver detta efter allt tråkigt som hänt med sjukdom ch så. Så nu laddar jag genom att leta musik, ska shoppa snacks och till tugg i dag sen påbörja städnigen av hemmet sakta men säkert och självklart leta upp min fest outfit så klart!. :) 

Bjuder här nedan på en av mina favorit artister med en gammal goding.   


Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards