Alla inlägg under maj 2020

Av Linda Karlberg - 17 maj 2020 18:20

Hellu i stugan. Idag blir det ett lite roligare ämne som jag tänkte skrivs om. Nämligen mina prinsar Simba och Sune. Som många av er vet så vart Eddie sjuk 2018 och jag fick fatta det jobbigaste beslut jag någonsin har gjort nämligen att låta honom somnar in.
26/10 Var den värsta dagen jag varit med om. Saknar honom varje dag. ? Trodde aldrig att jag skulle orka skaffa nån ny katt.

Nicklas fick veta via en arbetskamrat talas om 2 kattungar som behövde ett nytt hem. 2 små flickor så de att det var. Jag fick se kort på dom och vart helt betagen. 2 veckor efter att Eddie gått bort flyttade de 2 små busarna in hemma hos oss och fick namnen Saga och Sessan.
Efter en månad skulle jag ta med dom till veterinären för vaccination .

Då visade det sig att Saga och Sessan var 2 små gossar. Döpte om dom till Simba.

Idag har gossarna hunnit fylla 1 år och 7 månader. ???

Av Linda Karlberg - 16 maj 2020 17:48

Hellu gott folk. Åren har gått fort men nu är jag tillbax. Fick den briljanta idén av en mycket nära vän om att börja blogga igen.
Mitt sätt fördriva tiden men samtidigt dokumentera denna märkliga tid som vi nu befinner oss i. Dom ni säkert har räknat ut tack vare titeln på inlägget så ska det handla om corona eller covid 19 som det även kallas. I måndags eftermiddag så började jag bli sjuk och kände mig jätte hängig. ?
Trodde att jag åkt på en förkylning. Dagarna gick och i Torsdags fick jag äntligen testa mig. Och igår kom resultatet.
Testet var positivt. ? Så nu är det bara att vara hemma och kurera sig. Känns sisådär då gubben också börjar känna sig dålig. Men vi kämpar på. Lämna gärna lite film och serie tips så vi har något att kolla på. Kram på er alla. /Linda

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards