Alla inlägg under maj 2015

Av Linda Karlberg - 22 maj 2015 17:16

I veckan som nu går mot sitt slut har jag och en vännina försökt vara lite kulturella. :)  Vi har varit på en utställning om samerna på folkan här hemma. Det var mycket trevligt. De bjöd på renkorv, renklämma och blå fruktsoda.  :) Här nedanför finns lite bilder från dagen. :)

                                 

Av Linda Karlberg - 18 maj 2015 10:11

Kära vänner och bloggläsare. Som ni vet så kan alla inte göra allt med alla kan vi tillsammans göra skillnad. Kommer attt länka till en namninsamling för att Isa och hans familj ska få stanna. De har bott i Sverige i 11 år jobbar och betalar skatt. Nu vill migrationsverket på grun av ett fel som Arbetsförmedlingen har gjort utvisa Isa, hans högravida fru (Hon ska föda i juni) och deras lilla dotter på 15 månader till Jordanien.

Ett land mellan 2 oroliga länder som en liten hötapp mellan 2 geting bon. Jag säger inte att  ni behöver göra så mycket. Men genom att skriva era namn på namninsalingen kan vi göra skilland.

Jag och min väninna ska göra allt vi kan för att hjälpa till.

Ska blandannat maila migrationsverket, migrations ministern, Arbetsförmedlingen, statsministern, Ud m.m

 namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=9432"

www.st.nu/medelpad/stor-maifestation-i-soråker

www.n4u.se/2015-05-17-1440--bilder-fran-manifestationen-i-sorakers-folketshus/

Av Linda Karlberg - 9 maj 2015 17:40

Planterade lite ? örter och rädisor i vårt drivhus i Måndags. Än så länge har det växt upp 6 skott rädisor. Vilka gröna fingrar man har! ?

Tagen i torsdags

Tagen i dag

Av Linda Karlberg - 9 maj 2015 17:36

Här kommer lite bilder från förra helgens folkfest nämligen folkrace I Stavreviken. En dag full av vinnare ?, bilar ??? och spänning ?

Av Linda Karlberg - 9 maj 2015 17:31

Paltkoma delux efter en toppen dag med firande av min gubbe tillsammans med familj och vänner. Dessa goda tårtor gjorda av mig och min svägerska bjöds det på . ?

Mätt tant. ?

Av Linda Karlberg - 8 maj 2015 14:51

Då var tårtan till morgondagens kalas klar! :) Det jag har lärt mig av att arbeta med sockerpasta är att nästa gång köpa lite extra skadar inte. :)  Så här vacker vart tårtan. 

 


Förutom att baka har jag städat hemmet och gjort en riktig uppsnyggning. Det enda som fattas nu är ljudet av nära och kära! <3  Ber om ursäkt att jag inte bloggat så mycket på sistone. Kämpar nu för att äntligen få ett uppföljnings möte med arbetsgivaren min, läkaren, mig och försäkringskassan. Så snart är det dax för arbetsprövning. Vilket ska bli riktigt skönt. :) Fler uppdateringar kommer snart. :) Lovar! 

Av Linda Karlberg - 8 maj 2015 14:50

Då var tårtan till morgondagens kalas klar! :) Det jag har lärt mig av att arbeta med sockerpasta är att nästa gång köpa lite extra skadar inte. :)  Så här vacker vart tårtan. 

 


Förutom att baka har jag städat hemmet och gjort en riktig uppsnyggning. Det enda som fattas nu är ljudet av nära och kära! <3  Ber om ursäkt att jag inte bloggat så mycket på sistone. Kämpar nu för att äntligen få ett uppföljnings möte med arbetsgivaren min, läkaren, mig och försäkringskassan. Så snart är det dax för arbetsprövning. Vilket ska bli riktigt skönt. :) Fler uppdateringar kommer snart. :) Lovar! 

Av Linda Karlberg - 8 maj 2015 14:50

Då var tårtan till morgondagens kalas klar! :) Det jag har lärt mig av att arbeta med sockerpasta är att nästa gång köpa lite extra skadar inte. :)  Så här vacker vart tårtan. 

 


Förutom att baka har jag städat hemmet och gjort en riktig uppsnyggning. Det enda som fattas nu är ljudet av nära och kära! <3  Ber om ursäkt att jag inte bloggat så mycket på sistone. Kämpar nu för att äntligen få ett uppföljnings möte med arbetsgivaren min, läkaren, mig och försäkringskassan. Så snart är det dax för arbetsprövning. Vilket ska bli riktigt skönt. :) Fler uppdateringar kommer snart. :) Lovar! 

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards