Alla inlägg den 22 april 2013

Av Linda Karlberg - 22 april 2013 15:19

Jaha efter läkarbesöker kl 09,10 har jag det svart på vitt och en diagnos som jag själv annat. Panikångest och posttraumatisk stress. Stressen på grund av traumat som blev när jag höll på att kvävas samt då panikångesten mycket på grund av kvävnings känslan och hjärtklappningen vid mina ångest anfall.

Fick ta prover samt genomgå en riktig undersökning plus berätta om vad som har hänt. Är nu insatt på Omeprazol för min magen (mycket sura uppstötningar samt halsbränna den senaste tiden) samt Atarax för att dämpa min oro och ångest.

Så är nu sjukskriven veckan ut från jobbet på egen begäran så jag hinner komma igång med medicineringen.

Måste verkligen få ge en stor kram till en av mina bästa vänner som följde med mig i dag och stöttade mig under hela läkarbesöket. tack gumman för att du finns.   


Av Linda Karlberg - 22 april 2013 07:54

Dax snart att ringa vårdcentralen. Hoppas på hjälp att dom inte tror man är tokig. Behöver få prata av mig och få hjälp. Gudarna ska veta att jag längtar tillbaka till jobbet, till att kunna äta som vanligt igen. Att slippa gå rund och svälja saliv och vara rädd att plötsligt är det stop. Att få mildra mina panikångest anfall. Nu snart gäller det. Skriver sen och berättar hur det gick.  

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards