Alla inlägg under januari 2015

Av Linda Karlberg - 6 januari 2015 13:24

En sak i taget men känner inspiration hur detta år ska bli.  Längtar efter att må bra och kunna sagta medn säkert återvända till vardagen, ta upp körsången är något jag tänkt länge men nu ska det bli av! Ett hälsans, själens och glädjens år. Nu kör vi!  Tar en ny frågestund längre fram då ingen hade några frågor denna gång. <3 

Lite inspirations musik kan jag dock bjuda på! 














Av Linda Karlberg - 5 januari 2015 20:21

Middagen intagen och Eddie har fått sin medicin och mat. Bara en diskmaskin som ska sättas igång.  Sen väntar en lugn kväll med mina pojkar.  Lite stel i min vänstra bröstmuskel sen vi hjälpte min bästa vän och granne med att skrota hennes tunga marmor bord. Men det ska väl gå till sig det med. Tänkte anordna en frågestund där ni får ställa era frågor och jag kan få lite inspiration. Nå vad säger ni?  ;-)

Av Linda Karlberg - 5 januari 2015 15:28

Bättre sent än aldrig kommer min årskrönika för 2014.  Ett sorgen, sjukdom, glädje och hoppets år. 

Med tårar på min kind säger jag att året gjort mycket ont, men även så mycket gott: 

 

Januari 2014:  I början på månaden gick jag på konsert och såg Melissa Horn. Fick dennna mysiga upplevelse i julklapp av min älskade svärmor.  Den 7 Januari föddes en av de sötaste gossar jag någonsin har sett. Nämligen min nära vän Ronjas son Benjamin. <3 Är så glad att jag fått vara delaktig i ditt liv under detta år. Du och din mamma betyder mycket för mig.  Tack för att ni finns. <3 11 Januari var jag och en av mina arbetskamrater och såg Stiftelsen i sporthallen i stan. Dom är bara så jäkla bra! 


 Februari 2014: I vanlig ordning var vi i början på månaden på Stekhuset hela familjen och firade min svärmors födelsedag.  I år fyllde hon 58 år. <3  Den 17/2 var en av årets roligaste dagar enligt mig.  Jag och 2 arbetskamrater var på Folketshus här i byn och tittade på Nordman. Fick äran att träffa dom efteråt och ta kort och få skivan signerad. Detta var ett minne för livet! <3

Dagen efter den 18/2 vändes hela världen upp och ner då vi hittade min svärmor död i sitt hem. Detta tog oss alla mycket hårt! Det gör ont bara jag skriver om det. Älskade Kerstin vi saknar dig så otroligt mycket!   


Resten av Februari till mitten av Mars gick till att kämpa sig igenom den svåra sorgen och alla måsten. Tror aldrig jag kännt mig så vilsen som nu.....


Mars 2014:  Den 14 Mars följde vi min älskade svärmor  en älskad vän svärmor, mamma, syster, faster och vän till den sista vila. <3  En ljusglimt mitt i allt elände och sorg var att min man fick tillbaka sitt gamla jobb.  Påsken firades i stillhet i hemmet och varvades med jobb. Sakta men säkert börja återgå till vardagen.


Semestern spenderades i Skåne med min familj. Fick dock åka ner själv då Nicklas inte hade någon semester att ta ut.

När jag kom hem vändes återigen vardagen upp och ner. Denna gången kantades slutet av Juli fram till slutet på Augusti av veterinär besök och operation. Eddie hade magrat och var uttorkad då jag kom hem från Skåne. Det visade sig vara en stor gallsten som stoppade upp gallblåsan så denna fick opereras väck. Eddie mår nu bara bra men lär behöva medicineras livet ut. Hua! Stackars mattes allt! 


Augusti 2014:  2/8 vart det dax att besöka Hässjö kyrka då Benjamin döptes. Tack snälla Ronja för att jag fick komma. Det betyder mycket för mig. <3 Resten av månaden kämpade jag på på jobbet med min panikångest som av sorgen fått nytt otäckt grepp om min själ. Kan beskriva det som att vara övervakad. Nästintill jagad... Önskar inte ens min värsta ovän denna ångest som bränner i mitt bröst.


September 2014:  Den 15/9 lär jag aldrig glömma. Dagen då min kropp sa stopp på grund av min panikångest. 

Fick gå hem från jobbet då jag kände det som om jag höll på att få en hjärtinfarkt.  Har aldrig varit så rädd. Bara paniken av att känna hur jag sakta höll på att kvävas. Fick komma till en läkare som sjukskrev mig och börja med medicin. En medicin som jag dock inte tålde då den slog ut min mage totalt.


Oktober 2014:  En ljusglimt i mitt mörker och bråk med medicinering och sjukskrivning kom min älskade storasyster, min svägerska och 2 av mina syskonbarn på besök. Deras vistelse var som honung för själen.  Saknar er massor.


Hösten har jag kämpat mig igenom med sjukskrivning och motion.  Tror aldrig att jag skrivit så mycket som nu.

Julen firades i stillhet tillsammans med min man och hans syster. Lille julafton var vi och tände ljus på graven. Månaderna går så fort. Snart ett år sen du togs i från oss.Tårarna rinner igen... 


Detta var mitt 2014... Hua nytt år nu utan dig. Men hoppas äntligen få börja må bra igen.





 


Fy vad jag saknar dig Kerstin! <3 <3 :,(



Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards