Alla inlägg den 24 december 2015

Av Linda Karlberg - 24 december 2015 15:15

Julen klappar snart på dörren igen. Många är de minnen från när jag var liten. Hemma hos min extra mamma och pappa fick jag alltid hjälpa till med att göra bland annat mammas hemmagjorda leverpastej, göra egen korv och en stor omelett. I den hade mamma blandat ner kantareller hon tagit upp från frysen som vi plockat tillsammans i skogen.  Minns även hur jag klädde ut mig som tomte för mina äldsta syskonbarn när dom var små. Hur jag bullade upp magen under tomtedräkten med kuddar som jag typiskt nog höll på att tappa när jag gick förbi finrums fönstret där dom stod på rad och tittade ut för att se om tomten kom.


Minns även de jular jag och mina 2 småbröder bodde kvar i Landskrona hos våra biologiska föräldrar. Om hur paff jag blev när jag upptäckte att den var min pappa som gömde sig bakom tomte masken.

Har haft lyckan att ha 2 par föräldrar som funnits i mitt liv under hela min uppväxt. Min älskade extra Mamma dog 2008 efter långtids sjukdom. Men finns alltid i mitt hjärta. Min extra Pappa tackar jag varje dag för att jag få ha honom i mitt liv. Älskar dig <3

Mina biologiska föräldrar betyder också mycket för mig. Älskar er båda så mycket.


I år känns det extra tomt då det är vår andra jul utan min svärmor som hastigt togs i från oss i Februari i fjol. Precis för 1 år och 10 månader sedan. Saknar henne varje dag. <3 <3


Vill önska er alla en riktigt God jul och var rädd om varandra. <3


Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards