Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

akuten

Av Linda Karlberg - 10 maj 2012 12:08

Efter 3 dagar med illamående och ett dygns smärtor i magen och högersida fick det vara bra. Hade varit i kontakt med sjukvårdsupplysningen sedan tisdag utan någon bra hjälp. Tänk om det var blindtarmen!? I går efter att ha pratat med vårdcentralen vart det en taxiresa in på akuten.  På vägen gick det fort att informera min man, mamma och svärmor om vad som hänt. Har aldrig blivit så väl omhändertagen som då. Toppen personal som tog hand om mig. Fick genomgå olika prover, undersökningar samt en ct röntgen. Var ändå så ensam och tiden gick sakta och smärtan ja den ska vi inte tala om. När klockan vart halv 12 fick jag smärtstillande. Sen vart det ct röntgen. Vid  klockan 14.00 kom min läkare och sa att jag var kärnfrisk inget fel på proverna, röntgen eller något. Han ordinerade mig att ta receptfritt smärtstillande då min smärta kom från ryggen och inga andra organ. Så klockan 10 över 2 kunde jag lämna akuten med ett stort leende på mina läppar med tanke på att nu visste jag att jag var frisk samt all omtanke från min chef och mina närmste och så klart personalen på akuten som var guldvärda.  Innan jag åkte hem mötte svärmor upp mig så jag kunde få i mig lite mat. Kändes skönt att kunna äta och inte må illa. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Karlberg - 27 december 2020 19:00

Hello på er alla mina trogna läsare. Hoppas att allt är väl med er. Med mig kunde det varit bättre men det går framåt. Fortfarande väldigt ont i min fot. Hoppas att ni hade en underbar jul. Själv vart det lungt firande hemma tillsammans med Nicklas o...

Av Linda Karlberg - 21 december 2020 08:45

Hello alla trogna läsare. Hoppas att allt är bra med er. Med mig kunde det varit bättre. Hade världens otur i Torsdags förra veckan. Ramlade framlänges ute när det var halt. Slog i magen och vrickade min högra fot. Trodde att jag endast fått en l...

Av Linda Karlberg - 3 december 2020 08:30


Hello alla trogna läsare. Nu är det längesedan jag uppdaterade sist. Hela 6 månader. Det har hänt så mycket både roligt och tråkigt under denna tiden. Men det kommer i min års sumering innan nyår. Jag lovar!Som titeln säger så har jag gjort något dom...

Av Linda Karlberg - 26 juni 2020 08:43

Hellu i stugorna. Hoppas att allt är bra med er i sommarvärmen. Vill än en gång tacka för alla gratulationer och uppvaktning på min 35årsdag. Det värmer i hjärtat mitt att så många av mina närmaste trots avståndet på grund covid 19 hörde av sig och s...

Av Linda Karlberg - 20 juni 2020 20:56

Hellu i stugan. Efter 5 veckors sjukskrivning och isolering på grund av Corona viruset kan jag äntligen säga att jag är frisk! Har nu varit symtomfri 1 vecka. Känns så overkligt att jag äntligen är frisk och kan visa mig ute igen. Hade sån stor lust...

Presentation


Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du min blogg?
 via facebook
 känner dig privat
 via bloggplatsen.se
 råkade titta förbi
 tips av en vän

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards