Inlägg publicerade under kategorin Familjen

Av Linda Karlberg - 24 april 2012 16:57

Fick besök av en av mina närmaste vänner i dag som tyckte jag behövde lite stöd och sällskap efter allt som hänt.

Fick blommor av henne och en annan av mina underbara vänner. En bukett med vackra lila tulpaner. Det är så jag får en tår i ögat och det värmer i hjärtat. Känns så skönt att ha såna vänner med hjärtan av guld. Tack för att ni finns ni vet vilka ni är så ingen nämnd ingen klämd. Älskar er! <3

Av Linda Karlberg - 24 april 2012 12:30

Det har varit ett tufft dygn för min del. I går gick en mycket god vän och extra pappa till en kompis bort. Visst  han hade varit sjuk länge men saknaden är stor. Hoppas han har det bättre där han är nu och att han nu har fått ro. R.I.P Cerny. tack för att jag fick lära känna dig. Tänker på din familj. <3

I dag kom det andra dödsbeskedet. Ett väldigt oväntat som verkligen kändes som ett slag i magen. Min älskade extra morbror var var med i en bilolycka i Skåne och avled på plats. Har varit mycket hos han och min extra moster när jag var  liten. Minns han som en mycket varm och godhjärtad person som ville alla väl och som brand för barn som farit illa. Mina tankar går även till mina extrakusiner samt alla barn som fick äran att träffa honom.  Vila i frid Lasse. Tack för alla minnen. Tack för att jag fick lära känna dig. Saknaden är stor. Vi är många som sörjer och saknar dig. <3

" <3 If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face this world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes <3 "

Av Linda Karlberg - 23 april 2012 14:08

I bland önskar jag att jag kunde slå upp vad mina drömmar betyder. Ni vet som att jag bara skulle berätta min dröm för en magisk bok och hokus pokus skulle  förklaringen till min dröm stå med stor tjock guldskrift framför mig.

Har den senaste tiden drömt mycket om en person som egentligen biologiskt sätt i alla fall skulle stå mig nära och vara ett stöd i livet. Men  som sagt var allt är inte bara så enkelt. Denna personen har i mina drömmar den senaste tiden själv fått känna hur det känns att bli trampad på, spottad på. En så kallad pay back. Vaknar varje morgon med ett leende och skrattar gott. Ännu en dag utan dig ditt as är ännu en dag i paradiset. :) Så den som kan ge min tips på drömtydning är välkommen. :)

Av Linda Karlberg - 13 april 2012 11:29

Nu var man hemma igen efter en toppen vecka i Göteborg hos Adde. :)  I eftermiddag återgår jag till mitt jobb och mina arbetskamrater. Saknat er massor men i bland behöver man få vila upp sig. Nu ska det minnsan inte gå 3 år tills vi ses igen kom vi överrens om jag och min bror. För så kul som vi hade den veckan har vi inte haft i hopa på många år. <3  Inget e så underbart som att ha så fin familj som jag har. <3 Och som jag alltid brukar tänka hemma är bäst! <3

Av Linda Karlberg - 5 april 2012 22:18

Efter en minnesvärd intressant resa må jag säga. Först var jag uppe ut sängen vid halv 7 i morse. Eddie ville ha mat samt behövde kolla packningen en sista gång innan jag åt lite frukost. Bussen hem ifrån in till stan gick klockan 8 så att jag skulle komma in till stan i god tid. Väl uppe på Sundsvalls centralstation tog jag mig en fika och väntade in tiden då tåget skulle gå kl 10.

Väl borta vid tågspåret en stund innan tåget skulle gå möttes jag av en nervös påg med tuppkam vankandes fram och tillbaka över avsatsen där tåget skulle avgå. Som den nyfikna och vänliga själ jag är kunde jag naturligtvis inte hålla truten, utan jag frågade vart han skulle. Han skulle med samma tåg som mig fast hoppa av i Gävle.

När jag väl efter50 gånger försäkrat honom om att ja det är rätt tåg och rätt tid så lugnade han ner sig. Vart lite skraj då han istället började bete sig som om vi känt varandra i säkert 100 år fast jag inte ens visste vad ynglingen hette.

Men i alla fall så började han berätta sin livs historia där på perrongen. Det ända jag minns var att han brukade åka upp till Sundsvall från Gävle för att spela in musik samt att han var punk, rapp, hipphopare hur det nu låter vet jag ej. E som sagt var själv rock och methal för det mesta trogen. Men i alla fall, efter en stund gick han in på pressbyrån bredvid stationen och handlade innan tåget kom. När han km tillbaka räckte han över ett kexchoklad till mig för han tyckte jag var så snäll. O herregud tänkte jag men jag tackade och tog emot det.

Väl på plats inne i tåget hamnade jag bredvid en äldre fin dam som tydligen hade en väldigt nervös blåsa då hon på endast 3 timmars resa mellan Sundsvall och Stockholm gick på dass inte mindre än 6 gånger samt att hon ut rast ett ursäkta för varje gång hon kutade iväg. :)

Lunchen ombord på tåget vart en ägg och räkmacka samt en cola. Inte mycket att hurra för då fikan gick på 98kr men gott va det! :)

Väl på nästa tåg efter bytet i Stockholm hamnade jag bredvid en engelsk frilufts fantast med en stor mängd packning.

Denna karlen hann knappt inte sätta sig på sin plats förrän han snarkade värre än ett sågverk!  Så när konduktören kom och skulle kolla biljetten fick jag väcka honom med en ordentlig knuff i sidan. Han vaknade med ett ryck och utbrast ”oh my gggggooood!!”

Kunde knappt hålla mig för skratt.

Har nu sammanfattat min resa till Göteborg.

Men nu till det roligaste, har nog aldrig sett min bror garva så gott som åt min något chockade min på tågstationen. Visste ju fanken knappt var jag var och det fullkomligen vimlade av folk. Det kändes helt enkelt som om jag stod i en myrstack fast med ljudvolym som 1 en stor hönsgård!

Har även åkt spårvagn för första gången i mitt liv. Bara det var skoj men så slut som jag var när jag kom fram så reagerade jag nog inte så mycket som jag hade gjort om jag hade varit utvilad.

I kväll har vi ätit pizza samt att min kära bror har fixat skärtorsdags mys med lite doft ljus. Jag med min stora trut kunde inte hålla käften utan kallade min bror för en jävla fjolla med glimten i ögat förstås! :)

Min första dag i Göteborg och så händelserik. This is just the begining! :) Tjingeling!

Av Linda Karlberg - 3 april 2012 12:34

Japp nu har den dykt upp den där resfebern. Ska bli skit kul att komma i väg på Torsdag men det märks att det var 3 år sen jag var ute på resande fot solo sist. :)  Hoppas även att Nicklas och Eddie får en toppen vecka här hemma. Nu är väskan packad så gott som och snart dax för näst sista jobbkvällen innan det e dax för en ledig vecka! ska bli super skoj men som sagt var resfeber har jag. :) ha en toppen tisdag go vänner! Tjingeling!

Av Linda Karlberg - 2 april 2012 14:09

Solen skiner över snölandskapet här ute som håller på att smälta bort. Ljuvligt väder. har varit uppe sedan halv 7 i dag då jag har tvättat och börjat packa inför resan på Torsdag. underbart. I övrigt har vi bara myst och tagit det lugnt Eddie och jag.  Nu strax väntar ett kvällskift på jobbet med gänget. :)  Just another magic monday!

tjingeling! :)

Av Linda Karlberg - 1 april 2012 15:47

Så kan man kortfattat beskriva mig just nu. Har fått hjälp av Nicklas att färga mitt hår mahogny rött. Skit snyggt vart det och är helnöjd! :) Återstår bara att se om omgivningen känner igen skånetösen. :)

I kväll väntar det fika tillsammans med vår vän Tobbe samt snar middag. Min man står i köket och lagar brie och ädelostsås med bacon och pasta. Mums! :)

Ha en trevlig kväll töser och pågar! Tjingeling! :P

Hello! Är en ursprunglig skånetös på 30 som vill dela mina tankar, min vardag och rologa guldkanter i vardagen med min familj och mina vänner!

Hur hittade du min blogg?